+13
°
C
+13°
+10°
תל אביב
רביעי, 26
ראה תחזית ל7 ימים

ההשקעה סולידית, התשואה מירבית, ההכנסה פאסיבית: השקעה בקומפלקס מולטי-פאמילי בארה"ב

יותר ויותר ישראלים אמידים, לרוב אנשי עסקים ובעלי מקצועות חופשיים, במיוחד כאלו למודי ניסיון, בוחרים להשקיע כיום באחת האופציות החכמות והחזקות ביותר בעולם הנדל"ן – מתחמי מולטי-פאמילי (Multi-family).
מדוע הם עושים זאת?

רותח: מדוע משקיעים ישראלים נוהרים למתחמי מולטי פאמילי?

פיזור השקעות – בהשקעה אחת 

עקרון השקעות ידוע הוא שכדאי לפזר את ההשקעות על פני מספר דירות להשקעה. כשלא שמים את כל הביצים בסל אחד, אפשר למזער סיכונים ולא להיות תלויים בנכס אחד. הבעיה היא, שלקנות מספר נכסים שונים בחו"ל – ואז לטפל בהם או להשגיח על חברת הניהול, הופך להיות כאב ראש לא קטן.

 

ולכן משקיעים מתוחכמים מעדיפים את אופציית המולטי-פמילי. 

מתחם מולטי-פאמילי, כשמו כן הוא: הוא כולל מספר רב של יחידות דיור, לעיתים אף עשרות ומאות – אשר רשומות כולן תחת נכס אחד. מסתבר שלא רק המוח היהודי ממציא פטנטים, אלא גם המוח האמריקאי. 

לכל יחידה במתחם יש כתובת וכניסה משל עצמה, אך כולן נהנות מניהול מרכזי אחד ופעמים רבות גם ממתקנים (facilities) ברמה גבוהה מאוד, לפעמים גם בריכות שחייה ומסעדות. 

 

אדם שבוחר להשקיע במתחם מולטי-פאמילי זוכה למעשה לפזר את הסכום שהוא משקיע על פני מספר רב של נכסים, ולכן לא מסתכן בכך שדירה שרכש צריכה לעבור שיפוץ מאסיבי או שהדיירים עזבו את הדירה. כלומר, זה מאפשר למשקיעים לפזר את הסיכון.

סיכון מינימאלי, תשואה מקסימאלית 

בכל השקעה רצינית טמון איזשהו סיכון ואיזשהו סיכוי. המצב האידיאלי עבור רוב המשקיעים הוא למזער סיכון ולמקסם סיכוי – ולעשות זאת בראש שקט, עם כמה שפחות עבודה.
רובנו רוצים שקט נפשי ושינה מלאה, שעושה טוב לעור הפנים.

 

משקיע נבון שבוחר במולטי-פאמילי יכול להשיג בדיוק את המצב הזה. בכל הקשור לתשואה – מדובר באחת האפשרויות המשתלמות והמניבות ביותר למשקיעים בנדל"ן. בכל הקשור לרמת הסיכון – מדובר בסיכון מזערי בהתחשב בכך שמדובר הלכה למעשה בהשקעה בעלת פיזור רב: 

דייר עזב? לא קרה שום דבר, יש עוד הרבה כמוהו במתחם – ויש גם הרבה דגים בים, הרבה שוכרים אחרים שישמחו להחליפו כבר מחר. במתחם שבו יש 100 ויותר דיירים, אין תלות באף דייר אחד. 

 

משבר כלכלי מתחולל בעולם? מתחם מולטי-פאמילי מהווה אופציה יציבה באופן מוכח בזמן משברים כלכליים. לראיה, הנתונים הראו ומראים שגם בתקופת משבר הקורונה התשואה הממוצעת מהשקעה במתחמים הללו נותרה גבוהה.

"תקנו איפה שיש תשואות, לא איפה שאנשים מטיילים" 

ישראלים רבים חושקים בפנטזיה מסוג מגדל במנהטן. זה סקסי, זה סמל סטטוס, אבל זה לאו דווקא חכם ולאו דווקא מניב. מי שרציני בנוגע להשקעה ורוצה לייצר הכנסה פאסיבית קבועה, צריך לחשוב בכיוון אחר.

הכירו למשל את רועי מעודי הוא מנכ"ל חברת ואלורה  Valore', שיוזמת ומנהלת מתחמי מולטי-פאמילי במדינות צפון קרוליינה, קנטאקי, וירג'יניה ואינדיאנה ב-8 השנים האחרונות, במטרה לייצר הכנסות פאסיביות ארוכות טווח למשקיעים.
כבר היום, החברה מנהלת 12 מתחמי מולטי-פמילי עם למעלה מ-1,700 יחידות דיור ומשקיעים שהשקיעו למעלה מ-400 מיליון ש״ח.

מדוע דווקא במדינות אלו?
"כי שם הרגולציה נוחה יותר לבעלי הדירות. כי שם התשואות טובות. כי שם בעלי הנכסים מרוצים. בשורה התחתונה, כשמחפשים השקעה עם ערך ותוכן – זה מה שחשוב", מסביר רועי. 

אלו בדיוק העילות לכך שהשקעה במולטי-פאמילי כה נחשבת ומבוקשת כיום. היא מיועדת לאנשים רציניים, שמעוניינים לבצע השקעה רצינית – מסיבות רציניות. בעידן שבו מניות מסוכנות מאוד מצד אחד, ומצד שני אין ריבית על הכסף בבנק, המשקיעים של ואלורה חושבים על העתיד שלהם ושל המשפחה שלהם – ומחפשים הזדמנויות חכמות להשקיע את מיטב כספם ולייצר הכנסה חודשית פאסיבית קבועה לטווח ארוך.

׳מתחמי ולורה׳. צילום: שי מאיר

השקעה בעולם הנדל"ן בסטנדרטים של עולם ההיי-טק

רועי מגיע במקור מעולם אבטחת המידע (אמדוקס, טלדור), והוא מביא עימו סטנדרטים שמקובלים לרוב בעיקר בחברות היי-טק. הוא מאמין בירידה לפרטים, בכניסה בעובי הקורה, בהשקעה לא רק בנדל"ן אלא גם בהון אנושי, בשקיפות וביושרה. 

המודל העסקי שלו אחר לחלוטין מכל מה שנמצא בשוק. הוא והשותפים שלו לא מושכים את הרווח היזמי שלהם, עד שהמשקיעים עצמם זוכים לקבל את יעדי התשואה המינימאליים שנקבעו לפרויקט. 

לראיה, הסיפור הבא: באחד הפרויקטים שיזמה החברה חלה דחייה של שנתיים ביישום התוכנית העסקית בעקבות נטילת מימון לא נכון.
במקום לבקש כסף מהמשקיעים עצמם, כי גם הבנק שהלווה את הכסף לפרויקט נקלע לקשיים בלתי-צפויים, השותפים ב-Valore הכניסו את היד לכיס ומימנו את העסקה עד שהצליחו להשיג עסקת מימון בבנק אחר – ובתנאים מעולים.

"עשינו Re-finance", משתף רועי, "ובסופו של יום, המשקיעים זכו לקטוף רווחים גבוהים מסך ההשקעה שלהם בתוך 3 שנים".
אבל העניין לא הסתיים פה: אותם משקיעים ממשיכים לקבל העברה בנקאית קבועה, באופן פאסיבי לחלוטין ובתשואה גבוהה מהרגיל. 
אוקי, בכמה מדובר? 

תשואות מכובדות 

השקעה במולטי-פאמילי יכולה לספק הכנסה פאסיבית וראש שקט, אך התשואות שהיא מעניקה מכובדות בהחלט.


ואלורה לא מנוהלת רק מישראל. השותפים האמריקאים של רועי מכירים את הנדל"ן האמריקאי כמו את כף היד שלהם ומתנהלים באופן שמרני וזהיר. הם בוחנים השקעות, מנהלים משא ומתן, משקיעים, מפתחים ומשביחים את הנכס – ובונים תמהיל נכון של שוכרים. כל זאת במטרה למזער סיכונים ולמקסם רווחים עבור המשקיעים שלהם. 

"הסיבה לכך שהמשקיעים שלנו יכולים להיות פאסיביים", מסביר ומסכם רועי בחיוך, "היא שאנחנו מ-א-ו-ד אקטיביים". 

מתעניינים בהשקעה במולטי-פאמילי בארה״ב? השאירו פרטים:

שווקים פיננסיים

הרשמה לניוזלטר

נטו כל מה שחם בארץ ובעולם!

נטו חדשות, האתר המוביל לעדכונים וחדשות 24/7, הצטרפו לעשרות ישראלים שבחרו לעקוב אחרינו.

תתעדכנו לפני כולם

© כל הזכויות שמורות לנטו חדשות

גלילה לראש העמוד

בדיקת זכאות להלוואה:

בדיקת זכאות להלוואה לעסק

[34,490 ישראלים נמצאו זכאים להלוואה עד כה]

לקבלת פרטים מלאים על הטיפול מלאו פרטים כאן:

[מעל 27,390 נשים ישראליות התנסו בשיטה עד כה]