החזר של עשרות אלפי שקלים - מאות אלפי שכירים לא מנצלים את זכותם לקבלת החזרי מס מהמדינה

שכירים רבים לא מנצלים החזר מס ממוצע בשווי של עשרות אלפי שקלים ויותר בהחזר אחד ופשוט לחשבון הבנק שלהם. אם עבדתם כשכירים ב-6 השנים האחרונות, יכול מאוד להיות שמגיע לכם החזר. יצאנו לבדוק.

אם במהלך השנים האחרונות חלו שינויים במסגרת התעסוקה שלך, אם חלו שינויים במשכורת או שמשך עבודתך לא הייתה קבועה ורצופה לאורך כל שש השנים האחרונות ובקיצור – אם 72 המשכורות האחרונות שלך לא היו זהות לחלוטין – קיים סיכוי טוב שמגיע לך החזר מס מהמדינה.

על מנת להבין מה גובה ההחזרים לשכירים ממס הכנסה, ומי אנשי המקצוע שיכולים לסייע בהגשת הבקשה, שוחחנו עם יצחק האשל, מומחה להחזרי מס שהסביר, "כמעט לכל השכירים במדינה מגיע החזר מס. הבעיה שלשכירים אין רואה חשבון שעושה את הבדיקות הללו עבורם ולכן הם אפילו לא מודעים לעניין".

על פי יצחק, מכיוון שמס הכנסה מנקה לעובדים שכירים מס הכנסה בכל חודש, בניגוד לעצמאיים שם הניכוי הוא בסוף השנה, המצב בו מס הכנסה גובה אקסטרה מס מאוד שכיח.

אז איך ניתן לדרוש את ההחזר ממס הכנסה?

הדרך הכי טובה לבדוק אם מגיע לכם כסף חזרה כהחזר מס היא שבעל מקצוע מומחה בתחום יערוך עבורכם את הבדיקה – גם כדי שיבדקו בכל הסעיפים על מנת שתקבלו את החזר המס הגבוה ביותר שאתם יכולים לקבל ובמיוחד כדי שלא תעשו טעות כזו או אחרת מול מס הכנסה שעלולה לגרור אתכם למצב מאוד לא נעים של חבות מס.

זכאות להחזר מס תלויה במספר גורמים, כמו קבוצת גילך. מעל 76,113 ישראלים כבר ביצעו בדיקה להחזר מס, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות. ניתן להתחיל בבדיקת זכאות להחזר מס מהמדינה על ידי בחירת קבוצת הגיל שלך:

מה קורה לאחר הבדיקה במידה ואני זכאי להחזר מס?

לאחר בדיקה עם מומחה ורק אם יתברר שיש זכאות להחזר מס עבורכם צפויה להיות עלות שנעה בין 300 ל-500 ₪ עבור השרות וגם כ-15%-25% מההחזר עצמו. 

החזר מס – באיזה סכום?

בישראל, מס הכנסה מחושב באופן שנתי ועל פי מדרגות מס (שוב, לפי ההכנסה השנתית).

שיטת המיסוי היא פרוגרסיבית – ככל שאתם  מרוויחים יותר, תשלמו יותר מס. מדרגות המס נעות בין 10% מגובה ההכנסה (למרוויחים עד 5,220 ש"ח בחישוב חודשי או עד 62,640 ש"ח בחישוב שנתי) ועד 50% (למרוויחים 66,961 ש"ח בחישוב חודשי או 803,521 ש"ח בחישוב שנתי).

בעוד חישוב המס נעשה באופן שנתי, בכל חודש מנוכה מתלוש השכר של העובד השכיר מס הכנסה על פי ההכנסה של אותו חודש.

נסביר באמצעות דוגמה: אם השכר החודשי היה בחודש ינואר 8,950 ש"ח ובחודש פברואר רק 8,900 ש"ח – תשלום המס שחושב באופן חודשי, חושב בינואר לפי מדרגת מס של 21%, ובפברואר לפי מדרגת מס של 14%.

יצחק מסביר, "בפועל – כשכירים נשלם את הסכום המרבי של מסים שייתכן שנצטרך לשלם בסוף השנה לשלם.

כמו בדוגמה שלעיל – ייתכן מצב שבו בגלל שאתם משלמים את הסכומים המרביים של מס הכנסה בכל חודש – בחישוב השנתי יתגלה כי למעשה שילמתם יותר מדי מס הכנסה, וכי מגיע לכם החזר מס.

החזר הזמן מוגבל בזמן – אם עוד לא הגשתם בקשה עבור החזר מס בשש השנים האחרונות – עשו זאת כעת!

על מנת להימנע ממצב בו החזר המס מתיישן, מומלץ להגיש בקשה בהקדם האפשרי.

הזכות לקבל החזרי מס הכנסה על מסים ששולמו ביתר היא זכות שחשוב לנצל – ומדובר לא פעם בסכומים גבוהים, של אלפי או אף עשרות אלפי שקלים, שהם שלכם וזכותכם לקבלם בחזרה.

תהליך חישוב הזכאות להחזרים אינו מסובך, במיוחד אם נעזרים אנשי מקצוע לשם כך. החזרי המס ישולמו לחשבון הבנק שפורט בבקשה עד שנה מיום הגשת הבקשה – כולל ריביות והצמדה של 4% עד ליום התשלום בפועל.

האם גם אתה זכאי לקבלת החזר מס?

לבדיקה מהירה בחר\י את קבוצת גילך:

נטו כל מה שחם בארץ ובעולם!

נטו חדשות, האתר המוביל לעדכונים וחדשות 24/7, הצטרפו לעשרות ישראלים שבחרו לעקוב אחרינו.

תתעדכנו לפני כולם

© כל הזכויות שמורות לנטו חדשות

גלילה לראש העמוד

בדיקת זכאות להלוואה:

בדיקת זכאות להלוואה לעסק

[34,490 ישראלים נמצאו זכאים להלוואה עד כה]

לקבלת פרטים מלאים על הטיפול מלאו פרטים כאן:

[מעל 27,390 נשים ישראליות התנסו בשיטה עד כה]