צילום: קורין לק, כל הזכויות שמורות

חרדת הבנקים: רפורמה היסטורית בשוק המשכנתאות מאפשרת לכם לחסוך בגדול

בעקבות רפורמה היסטורית ולאחר שהוסרה מגבלת הפריים, נראה כי התחרות בין הבנקים בשיאה. הריביות ברמתן הנמוכה ביותר אי פעם וזו הזדמנות טובה לקחת משכנתא חדשה או לבצע בדק בית, לבדוק את תנאי המשכנתא, את ההחזרים החודשיים ולעשות סדר.

צעד דרמטי בהוזלת ריביות המשכנתא: לאחר ההחלטה של בנק ישראל לבטל את הגבלת שיעור רכיב ריבית הפריים בתמהיל המשכנתה, נראה כי הבנקים מתחילים ליישם את ההוזלה במטרה להישאר תחרותיים ולגייס לקוחות חדשים״.

 

במקום לנצל את סביבת הריבית הנמוכה, רוב בעלי הדירות נשארים עם המשכנתא הישנה שלהם ומשלמים מאות אלפי שקלים מיותרים לבנקים. אז איך ממחזרים משכנתא והאם זה משתלם? יצאנו לבדוק.

 

לא קל להיות צרכן במדינת ישראל. יוקר המחיה משתולל, ואחד הסעיפים המכבידים ביותר על משק הבית הישראלי הוא הוצאות הדיור. לכן, מפתיע שלא יותר אזרחים ישראלים יוצאים מהאדישות הפיננסית, ויוזמים מהלך שיכול להקל משמעותית על חייהם – מחזור משכנתא. כיום, עם סביבת הריבית הנמוכה, שצפויה להישאר איתנו בטווח הבינוני, יש לצרכנים הזדמנות פז לחסוך בממוצע מאות אלפי שקלים, הזדמנות שתלויה רק בהם.

ניתן לבדוק זכאות להוזלה בריביות המשכנתא תוך פחות מדקה ע"י בחירת קבוצת גילכם:

המשכנתאות בשיא, היקף המחזור לוט בערפל

 

על פי נתוני הלמ"ס, לכשליש ממשקי הבית בישראל יש משכנתא. על-פי נתוני בנק ישראל, יתרת המשכנתאות הכוללת במשק עמדה בסוף אוקטובר על שיא של כ-364 מיליארד שקל. היקף מחזור המשכנתאות, לעומת זאת, לוט בערפל כיוון שבבנק ישראל מציגים רק את נתוני המחזור בתוך הבנקים (מחזור פנימי), כשמחזור משכנתא בבנק אחר כבר נרשם כהלוואה חדשה (מחזור חיצוני). 

מה שברור הוא שאין קורלציה בין סביבת הריבית הנמוכה, להיקף מחזור המשכנתאות בפועל, וכתוצאה מכך אזרחי ישראל הנדיבים 'תורמים' לשורת הרווח של הבנקים סכומי עתק, שנובעים בעיקר מבורות או אדישות פיננסית. המציאות העגומה היא שישראלים רבים לא מודעים לכך שהם יכולים לנצל את הריבית הנמוכה ולחסוך הון באמצעות מחזור המשכנתא, והבנקים חוגגים.

בדיקת כדאיות המיחזור

מומלץ לבדוק אפשרויות וכדאיות של מיחזור משכנתא והלוואות נוספות במידה ויש, בתדירות של פעם בשנה לפחות. 

 

המחזור יהיה כדאי, אם מעריכים בוודאות גבוהה, שהוא יספק תועלת משמעותית מספיק עבורכם. התשובה שלשאלה מה וכמה נחשב משמעותי ומה לא, היא כמובן אישית מאוד. ישנם מחשבונים לחישוב כדאיות מחזור משכנתא. מדובר בכלי עזר חביב ושימושי, אבל בנושא מורכב וקריטי כזה, מומלץ בכל מקרה לקבל יעוץ משכנתאות איכותי אצל יועץ משכנתאות מנוסה. כדאי לזכור, שאפילו שינויים קטנים יחסית, מתבטאים בנושא זה לאורך השנים בסכומי כסף גדולים למדי. כך שלפחות לבדוק את כדאיות המחזור, כדאי מאוד.

טוב לדעת – שפל היסטורי בריביות המשכנתא

בימים אלו מפעיל בנק ישראל לחץ רב על הבנקים במטרה להוזיל את ריביות המשכנתא. לאחר שביטל את מגבלת הפריים, הוציא הודעה נוספת לבנקים במטרה להגדיל את ההוזלה. 

 

אם עד היום הבנקים הגבילו את רכיב הפריים לשליש אחד, כעת ניתן לקחת עד שני שליש פריים. המשמעות היא שניתן למחזר משכנתא קיימת והלוואות נוספות במשכנתא חדשה ואטרקטיבית יותר.

ניתן לבדוק זכאות להוזלה בריביות המשכנתא תוך פחות מדקה ע"י בחירת קבוצת גילכם:

חשבנו שיעניין אותך

שווקים פיננסיים

האם אתה זכאי להוזלת ריביות?

לבדיקה מהירה בחר\י את קבוצת גילך:

נטו כל מה שחם בארץ ובעולם!

נטו חדשות, האתר המוביל לעדכונים וחדשות 24/7, הצטרפו לעשרות ישראלים שבחרו לעקוב אחרינו.

תתעדכנו לפני כולם

© כל הזכויות שמורות לנטו חדשות

גלילה לראש העמוד

בדיקת זכאות להלוואה:

בדיקת זכאות להלוואה לעסק

[34,490 ישראלים נמצאו זכאים להלוואה עד כה]

לקבלת פרטים מלאים על הטיפול מלאו פרטים כאן:

[מעל 27,390 נשים ישראליות התנסו בשיטה עד כה]