׳משרד האוצר׳ - צילום: קורין לק

דנה וויס | פיננסיים

בעלי נכסים שהבנק סירב להם יכולים לקבל הלוואה מקרן נדל"ן ציבורית

לפני מספר שנים, בנק ישראל החליט שלכל אזרח ישראלי יש דירוג אשראי, הנקרא BDI. במסגרתה, הוחלט להטיל רגולציה על הבנקים, האוסרת מתן אשראי לאזרחים בעלי BDI שלילי. כלומר, גם אם הבנק מאוד ירצה, הוא אינו יכול לאשר כל הלוואה במצב זה. אומנם, מאז השוק השתכלל, וכיום אפשר לקבל הלוואה בתנאים טובים גם אם סורבתם סירוב מוחלט. איך זה עובד? יצאנו לבדוק.

הבנק מתאכזר אליכם ולא נותן לכם הלוואה? קרנות הנדל"ן יתנו לכם תקווה

שוחחנו עם שלמה גוטלר, מנכ״ל ׳קפיטל פקטור׳ שהסביר "האזרח הישראלי כבר לא תלוי בבנק, ממש כמו באירופה וארה״ב, שם שוק האשראי הרבה יותר משוכלל מאצלנו. למה זה טוב? כי הבנקים מקשים מאוד על קבלת הלוואה. הם משחקים אותה קשים להשגה ושמים הרבה מכשולים בדרך של האזרח".

גוטלר ממשיך, "ישראלים שהיו בסדר גמור מבחינה כלכלית במשך כל החיים, התנהלו באופן תקין, וחזר להם צ'ק אחד? כנראה שלא יקבלו הלוואה. בגלל שהבנקים קשים מאוד, ולרוב לא נוקטים במידת הרחמים אלא במידת הדין, ובאמת עושים חיים קשים לאזרחים, זה נפלא שהיום יש אלטרנטיבות חדשות".

בשביל לבדוק את הזכאות שלכם לקבלת הלוואה, בצעו כעת בדיקת זכאות מהירה ופשוטה ע״י בחירת קבוצת גילכם:

91% מהישראלים כלל לא מודעים לאלטרנטיבות

העניין הוא שרוב הישראלים בכלל לא מודעים לאלטרנטיבות שלהם. הם הולכים "דוך" לבנק, מקבלים סירוב להלוואה כנגד הנכס שלהם, אפילו אם אין להם משכנתא על הנכס, ואז חוזרים "דוך" הביתה. 

כנראה שיש להם BDI שלילי מכל סיבה שהיא, קטנה וגדולה כאחד. אולי יש להם חוב עומד, אולי חזר להם צ'ק מתישהו. הם מקבלים סירוב מהבנק בגלל היסטוריית האשראי שלהם, בגלל הנתון השלילי – ופשוט מוותרים ומרימים ידיים.

אם דורון לא קיבל משכנתא, מה יעשו אזובי הקיר?

נעמי ודורון מחדרה, הורים לשתי בנות, שנקלעו לקשיים כלכליים מספרים: "ראינו שאנחנו בסחרור כלכלי ובאנו עם כל התקווה וכל הרצון הטוב לבנק שלנו, שאמור לדאוג לנו – וקיבלנו סירוב מוחלט". בדומה לרבים, גם הזוג קיבל סירוב מוחלט אף על פי שיש בבעלותם נכס עם משכנתא מאוד קטנה. 

דורון מספר, "אני ונעמי היינו בשוק, הבית שלנו שווה לפחות 1.7 מיליון ש"ח וביקשנו בסך הכל 600 אלף ש"ח. הייתי בטוח שאוכל לקבל הלוואה, הרי יש לי נכס על שמי, המשכנתא מאוד קטנה ונכס זה הדבר הכי בטוח שיש".

דורון ממשיך, "ידעתי שהבנק אוהב שיש איזו ערובה להלוואה. חשבתי שבית על שמי אמור להיות בטוחה מספקת כדי לאשר לי הלוואה, זה יותר טוב מבנאדם שיהיה ערב. אבל לא קיבלתי, סירבו לי אחרי שעשו בדיקת BDI". 

דורון המשיך ותיאר את האכזבה הקשה שלו מהבנק: "יש לי חוב קטן שאני עובד על להחזיר אותו בהקדם. נו, בגלל זה לא נותנים לי הלוואה? איפה האנושיות? צריך להתנהג כמו בני אדם. כל החיים הייתי תקין. כמו סרגל. אין שיקול דעת, פשוט אומרים לך לא – ולך תחפש".

אין הלוואה? יש פתרון: הלוואה דרך קרן נדל"ן  

"מזל שהיום הישראלים כבר לא תלויים בטובות של הבנקים, ואנחנו כאן בשביל לספר להם על זה, כי מרביתם באמת לא יודעים מזה". 

נעמי ודורון הצליחו לסגור את החובות שהכבידו עליהם באמצעות הלוואה מקרן נדל"ן חדשה ולאחר מכן עברו תהליך של הבראה פיננסית – שיפור דירוג האשראי, שיפור ההתנהלות בחשבון ולבסוף, חזרה למערכת הבנקאית  כמו גדולים.

"שמעתי ממש במקרה, מקולגה שלי, שיש היום אפשרות לקבל הלוואה מקרנות נדל"ן. אז עשיתי סקר שוק, קיבלתי את הכסף, סגרתי חוב שהיה לי ולאחר כשנתיים, פניתי שוב לבנק, הפעם אמרו לי כן, כי הייתי נקי מבחינתם", סיפר לנו דורון. 

בדומה לנעמי ודורון, רבים אחרים זה שיש בבעלותם נכס, יכולים להנות מהלוואה נוחה ומותאמת אישית עבורם גם אם הבנק סירב להם בגלל דירוג BDI שלילי. לא משנה אם חזרו לך צ'יקים או הוראת קבע או שיש לך מספר הלוואות פתוחות להחזיר – סביר להניח שיש פתרון עבורך.

בשביל לבדוק את הזכאות שלכם לקבלת הלוואה, בצעו כעת בדיקת זכאות מהירה ופשוטה ע״י בחירת קבוצת גילכם:

שווקים פיננסיים

הרשמה לניוזלטר

האם גם אתם זכאים לקבלת הלוואה?

לבדיקה מהירה בחר\י את קבוצת גילך:

נטו כל מה שחם בארץ ובעולם!

נטו חדשות, האתר המוביל לעדכונים וחדשות 24/7, הצטרפו לעשרות ישראלים שבחרו לעקוב אחרינו.

תתעדכנו לפני כולם

© כל הזכויות שמורות לנטו חדשות

גלילה לראש העמוד

בדיקת זכאות להלוואה:

בדיקת זכאות להלוואה לעסק

[34,490 ישראלים נמצאו זכאים להלוואה עד כה]

לקבלת פרטים מלאים על הטיפול מלאו פרטים כאן:

[מעל 27,390 נשים ישראליות התנסו בשיטה עד כה]