בחרו את גילכם וגלו: כיצד בדיקה פשוטה מקפיצה את הביצועים בקרן הפנסיה

ע״פ האוצר, בין התאריכים 11.23-12.24 גדלו הפערים בין קרנות הפנסיה • חוסכי פנסיה מפסידים המון כסף בקרנות הפנסיה בדמי ניהול גבוהים, בתשלומים כפולים ובתשואה שאינה מתאימה להם • באמצעות בדיקה פשוטה ישראלים רבים יכולים לשדרג משמעותית את התשואה, לשלם פחות דמי ניהול ולהמנע מהפסדים מיותרים.

מעל 47,428 ישראלים בדקו את זכאותם לשדרוג התשואה והצליחו לחסוך מאות אלפי ש״ח, לבדיקה מהירה - לחצו על קבוצת גילכם:

[מעל 47,428 ישראלים בדקו וצברו מאות אלפי ש״ח]

דמי ניהול גבוהים מדי

המציאות מלמדת כי רוב העמיתים בקרנות הפנסיה השונות, אינם מודעים לגובה דמי הניהול שהם משלמים לקרנות הפנסיה. למרבה הצער, קרנות הפנסיה מנצלות את חוסר המודעות של החוסכים, וגובות את דמי הניהול המקסימליים הקבועים בחוק, או שיעורים קרובים לכך: 6% מההפקדות, ו-0.5% מהצבירה (אם אתם לא בטוחים מה ההבדל בין דמי ניהול מהפקדות ודמי ניהול מצבירה, מאוד מומלץ להשאיר פרטים בסוף המאמר). 

האמת היא שאם עד היום לא בדקתם את הנושא, וכעת תיצרו קרן עם קרן הפנסיה שלכם, רוב הסיכויים שתוכלי להביא להטבה בדמי הניהול שלכם, פשוט מבלי לעשות דבר.

למען הסר ספק, חיסכון בדמי הניהול שלכם לאורך זמן, עשוי להתבטא בסכום של מאות אלפי שקלים לפחות ביום הפירעון (ואף למעלה מכך), כסף שפשוט הולך לקרנות הגדולות במקום ישירות לכיס שלכם.

בדיקה של דמי הניהול שלכם, ושיחת ייעוץ עם סוכן פנסיוני שיכול להציע לכם ניוד ודיוק לקרן פנסיה שתתאים למאפיינים האישיים שלכם, יכולה להסתיים בחיסכון של מאות אלפי שקלים, ושיפור משמעותי באיכות החיים שלכם ביום הפרישה.

תשואת קרנות הפנסיה

רבים הם החוסכים בקרנות הפנסיה, אשר אינם מודעים ממש להרכב תיק ההשקעות שלהם. רובם יוצאים מנקודת הנחה שמדובר בנושא מורכב ומסובך, וכן שממילא הקרנות הללו מנוהלות על ידי מנהלי השקעות ואנליסטים גאונים, ושיש התלכדות אינטרסים בין הרווח של החוסכים לבין הרווח של קרנות הפנסיה.

משום כך רוב החוסכים פיתחו אדישות כלפי החיסכון הפנסיוני שלהם; חלקם אף אומרים לעצמם, כי ממילא, ככל שמדובר בטווחי-זמן ארוכים, הבורסה צומחת כמעין כוח טבע, והיות והפנסיה רובה מושקעת בבורסות השונות, בסוף "יהיה בסדר".

האמת היא שבפועל, היכולת של האנליסטים בגופי ההשקעות השונים להשיא תשואות חיוביות, תלויה במידה רבה במגמות הטבעיות של המדדים השונים, ובכוחות מאקרו רבים. בהתאם לכך, בשנים האחרונות לאור משברים שונים שהתחוללו באירופה ובארצות הברית, לא מעט מקרנות הפנסיה הפגינו ביצועי חסר, ואף תשואות שליליות.

למען הסר ספק, ההבדל בין התשואות בקרנות הפנסיה השונות, מתבטא לא פעם בעשרות אלפי שקלים בשנה אחת של חיסכון. אולם בעוד החיסכון של רבים מהחוסכים לפנסיה נמחק ונעלם, רבים הם החוסכים אשר אינם טורחים לקרוא את הדו"חות הפנסיוניים שלהם. בה בעת, קרנות הפנסיה ממשיכות לגבות את דמי הניהול המנופחים שלהן, ומשקיעות בעיקר בשיווק ובניית המותג שלהן.

המציאות מוכיחה שבדיקה של דו"חות הפנסיה והרכב התיק הפנסיוני שלכם, באמצעות יועץ פנסיוני מקצועי ומנוסה, יכולה להביא להבדלים דרמטיים של עשרות ומאות אלפי שקלים בתשואה ביום הפרישה. אם אתם עובדים כל חודש ומפרישים כספים לפנסיה, תוודאו לפחות שהכסף שלכם מקבל את הטיפול הטוב ביותר.

לחצו על קבוצת גילכם ובצעו בדיקה תוך פחות מדקה:

[מעל 47,428 ישראלים בדקו וצברו מאות אלפי ש״ח]

כפל ביטוחים

רוב החוסכים בחיסכון פנסיוני בישראל, עושים זאת במסגרת מה שנקרא "קרן פנסיה מקיפה". מדובר בקרן שלצד חיסכון ליום הפרישה, כוללת בתוכה גם מרכיב ביטוחי כגון אובדן כושר עבודה, ביטוחי שארים וכדומה. עם זאת, רבים הם הישראלים הרוכשים ביטוחי חיים פרטיים, מתוך חוסר אמון במערכת, מבלי לדעת שהם למעשה משלמים על כפל ביטוחי מיותר. במצבים רבים, חלק ניכר מהכיסוי הביטוחי שהם מקבלים כבר נכלל בביטוח הפנסיוני שלהם, ויוצא מצב שהם משלמים על משהו מבלי לקבל עליו תמורה. 

על מנת לטפל בבעיית הכפילויות וחוסר היעילות הרווחת הזאת, על החוסכים לפנסיה שרוצים ליהנות מאיכות חיים מירבית גם בהווה וגם בעתיד, לבצע לכל לקוח התאמה מדויקת של צרכיו הביטוחיים. תהליך זה יכול לחסוך למבוטחים אלפי שקלים בפרמיות ביטוח מיותרות מדי שנה. שיחת ייעוץ עם יועץ פנסיוני המתמחה בנושא של חיסכון לפנסיה ופוליסות ביטוח, יכולה לעשות לא רק פלאים לחיסכון הפנסיוני שלכם, אלא גם לשחרר אתכם מהוצאות מיותרות על ביטוח כבר היום. 

לסיכומם של דברים, הנושא של חיסכון לפנסיה הוא חשוב מאין כמוהו. אל תטעו לחשוב שביום הפרישה שלכם תוכלו להסתפק בפחות הכנסות, שהרי ברוב המקרים ובהתאם לעלייה ברמת החיים ותוחלת החיים, אתם כנראה תצטרכו אפילו יותר. הווה אומר, אם לא תדאגו לעתיד שלכם בעצמכם, אף אחד אחר לא ידאג לכם. עם זאת, המזל הוא שבאמצעות ייעוץ פנסיוני מקצועי ומותאם לצרכים שלכם, תוכלו לחסוך המון כסף, וזאת ללא מאמץ רב מצידכם.

לחצו על קבוצת גילכם ובצעו בדיקה תוך פחות מדקה:

[מעל 47,428 ישראלים בדקו וצברו מאות אלפי ש״ח]

מה הכסף שלכם עשה בשנה האחרונה?

מקור: גמל נט

האם גם אתה זכאי לשדרוג הקופות שלך?

לבדיקה מהירה בחר\י את קבוצת גילך:

האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות ו/או ייעוץ/שיווק פנסיוני ו/או תחליף ליעוץ/שיווק כאמור המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם וכן אינו מהווה הצעה לרכישת
יחידות בקרנות ו/או בניירות ערך ו/או התייחסות ו/או התחייבות לתשואה כלשהי. רכישת יחידות בקרנות ו/או בניירות הערך תיעשה בהתאם לתשקיף שבתוקף ולדיווחים המיידיים בלבד. המידע המובא לעיל ניתן באופן כללי בלבד למיטב ידיעת והבנת סיגמא ובהתאם לעמדתה הסובייקטיבית.

 

גלילה לראש העמוד

בדיקת זכאות להלוואה:

בדיקת זכאות להלוואה לעסק

[34,490 ישראלים נמצאו זכאים להלוואה עד כה]

לקבלת פרטים מלאים על הטיפול מלאו פרטים כאן:

[מעל 27,390 נשים ישראליות התנסו בשיטה עד כה]