רועי שמיר | פיננסיים

הודעה חשובה למבוטחים: רפורמה חדשה יצאה לדרך, מה חשוב לדעת?

ישראלים רבים גילו ששילמו הרבה מעבר למה שהיו צריכים. רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, פרסמה את רפורמת ביטוחי הבריאות שגרמה להוזלה דרמטית במחירי ביטוחי הבריאות. מומלץ למבוטחים לרכוש פוליסות חדשות, להיטיב את הכיסוי הביטוחי ולחסוך כספים רבים.

הרפורמה בביטוח מגיעה לאחר בחינה מעמיקה של הענף ע"י הרגולטור, במטרה לשפר את התנאים ולאפשר השוואה בין פוליסות, להוריד את חסמי המעבר בין החברות, ריענון תנאי הכיסוי והכנסת תחרות לענף. ואכן, ניכר כי החלת השינויים לרבות שקיפות ואחידות בתנאים, תסייע למנוע כפל ביטוחי ובזבוז עצום של כספים למבוטחים. בהשוואת מדדים כלכליים-חברתיים בישראל ובמדינות הOECD –  נראה כי ישראל ניצבת במקום השלישי באחוז המחזיקים בביטוחי בריאות וולונטריים, אך היא שיאנית העולם בכפל ביטוחי הבריאות הפרטיים.

באמצעות קבוצת גילך ניתן להעריך בדיקת זכאות להוזלה משמעותית של ביטוח הבריאות:

הרפורמה האמורה מתבססת על רצון להיטיב עם המבוטחים ועיקריה: יצירת פוליסת בריאות בסיס אחידה לכלל החברות, אשר תכלול פוליסת השתלות וטיפולים מיוחדים בחו"ל, פוליסת תרופות מחוץ לסל ופוליסת ניתוחים וטיפולים מחליפי ניתוח בחו"ל. כל חברה תוכל להציע הרחבה ומגוון תוספים לרבות פוליסות תוכניות ניתוחים וטיפולים מחליפי ניתוח בישראל בהשתתפות עצמית נמוכה מזו הקיימת כיום. לדברי ד"ר משה ברקת, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון: "הרפורמה בביטוחי הבריאות מהווה צעד משמעותי בסטנדרטיזציה ופישוט מוצרי הביטוח הבסיסיים והקריטיים בתחום הבריאות לכלל המבוטחים, במטרה להוזיל את עלות ביטוחי הבריאות". 

כיצד ניתן ליהנות מהרפורמה ברמה האישית?

לדברי זאב לייבוביץ, מנכ"ל חמסה סוכנות לביטוח פנסיוני "כל מבוטח יכול לפנות לבדיקת זכאות להוזלת ביטוחי החיים, מדובר על בדיקה פשוטה ומהירה שעשויה לחסוך אלפי שקלים בשנה". כמובן שהוזלת ביטוחי החיים תלויה במס' גורמים לרבות השתייכות לקבוצת גיל ומצב בריאותי, אך מומלץ לכל מי שאוחז בפוליסת ביטוח חיים בין אם מדובר על ביטוח חיים פנסיוני, ביטוח עבור משכנתא או פוליסת ריסק לבדוק את התיק וליהנות מכיסוי ייעודי מותאם צורך וכיס. 

בדיקה של יועץ ביטוח פנסיוני ניטרלי ובלתי תלוי בחברות הביטוח, תסייע לקרוא את הפוליסה כראוי, לוודא שאין כפל ביטוחי וכיסוי מושלם בהתאם לקבוצת הגיל לחסכון של אלפי שקלים.

באמצעות קבוצת גילך ניתן להעריך בדיקת זכאות להוזלה משמעותית של ביטוח הבריאות:

שווקים פיננסיים

הרשמה לניוזלטר

האם גם אתה זכאי להוזלה בתיק הביטוח?

לבדיקה מהירה בחר\י את קבוצת גילך:

גלילה לראש העמוד

בדיקת זכאות להלוואה:

בדיקת זכאות להלוואה לעסק

[34,490 ישראלים נמצאו זכאים להלוואה עד כה]

לקבלת פרטים מלאים על הטיפול מלאו פרטים כאן:

[מעל 27,390 נשים ישראליות התנסו בשיטה עד כה]