+13
°
C
+13°
+10°
תל אביב
רביעי, 26
ראה תחזית ל7 ימים

תפסיקו לבזבז את הכסף שלכם על 7 הדברים הבאים

ישנן 2 דרכים עיקריות להשפיע באופן ניכר על המצב הכלכלי שלכם: הגדלת ההכנסות וצמצום ההוצאות. הפעם בחרנו להתמקד באפשרות השנייה, שהיא גם הקלה, המהירה והפשוטה יותר ליישום. מרבית האנשים מוציאים סכומי כסף גדולים על מוצרי צריכה ושירותים שהם בגדר מותרות ולא מספקים או מוסיפים ערך אמיתי לחייהם, וזאת בחירה שלהם ושלכם להימנע מרכישות מיותרות ולהתנהל בצורה חכמה. להלן כמה דוגמאות טובות למוצרים ושירותים שאפשר לוותר עליהם.

אז איך חוסכים יותר?

1. שירותי אינטרנט, סלולארי וטלוויזיה

כמובן שאנו לא מציעים להפסיק להשתמש בשירותים חשובים אלו, אלא רק להפסיק להוציא עליהם יותר מדי כסף בלי סיבה. מודעות צרכנית גבוהה משמעותה גם חיפוש של חבילות שירותים משתלמות יותר. כדאי להתמקח עם החברה הנוכחית או לחפש חבילה טובה יותר בחברה אחרת. לרוב תוכלו לקבל את אותו השירות במחיר מוזל. אפשרי גם שאתם משלמים על ערוצים ושירותים נלווים שאתם לא באמת משתמשים בהם, אך כן משלמים עליהם.

2. מוצרים יקרים בסופר

שמתם לב לסכום שאותו אתם מוציאים ברכישת מוצרים בסופרמרקט? מדובר בסכום אדיר בכל חודש. עגלת הסופר שלכם היא אחת מההוצאות החודשיות העיקריות, ובהעדר שכר דירה או משכנתא, היא גם ההוצאה הראשית (ולפעמים גם גוברת על הוצאות אלו). כדאי לשים לב לעלות המוצרים שאתם רוכשים. פעמים רבות מדובר במוצרים יקרים מדי, מוצרים שניתן וכדאי לוותר עליהם. לחילופין ניתן לחפש אותם בסופרמרקט אחר או ברשת מתחרה ואולי למצוא אותם במחיר זול יותר. אפשרות נוספת היא להמתין למבצעים.

3. מותגי יוקרה

מותג יקר הוא סמל סטטוס גרידא, ופעמים רבות כל מה שתקבלו זה שם, שלא מספק ערך מוסף באמת, בעוד החלופות משתלמות יותר. מדובר באינספור מוצרים ושירותים מסוגים שונים. אותו מותג צבר לעצמו שם ויוקרה באמצעות שיווק ופרסום, אבל לא תמיד הערך של מוצריו שווה ערך לתמורה הממשית שתקבלו מהם.

4. מכוניות חדשות מהניילון

ריח של מכונית חדשה הוא אמנם נפלא, אך רכישתה יקרה מאוד. ברגע שרכב חדש מגיע אליכם, הוא מאבד אוטומטית כ-20% מערכו הכלכלי, ואין ספק בכך שמדובר במוצר יקר מאוד. אין הכרח להתפשר על מכוניות ישנות, אבל בהחלט ניתן למצוא דגם זהה או דומה – בן שנה או שנתיים, ולרכוש אותו. אדם אחר כבר ספג את ירידת הערך, ואתם תזכו לקבל רכב חדש יחסית. זאת דוגמא נוספת לצרכנות חכמה.

5. עסקאות תשלומים

עסקת תשלומים עשויה לבלבל ולהשלות את הצרכן. יש לזכור שגם אם לא תשלמו ריבית על התשלומים, ולפעמים כן, עדיין תאלצו לשלם את אותו הסכום בסופו של יום – למרות שהוא נפרס על פני תקופת זמן רחבה יחסית. אנשים נוטים לבצע עסקאות ורכישות יקרות ומיותרות בעקבות אותה יכולת לפרוס את התשלום למספר תשלומים. כדאי לשים לב לכך ולא להתפתות שלא לצורך.

6. אכילה במסעדות ובתי קפה

זה בהחלט נפלא ומרענן לאכול בחוץ או להזמין משלוחים, אך קל מאוד להסתמך על כך יתר על המידה ולבזבז סכומי כסף גדולים בכל חודש על המותרות הזו. אנחנו ממליצים להשקיע זמן בבישול ביתי סולידי, ולא להתבסס על עסקי מזון. אין זה אומר שאי אפשר להתפנק מעת לעת, אך כדאי למתן את התחביב – למרות ההנאה והנוחות שבדבר.

7. חשבון החשמל

תשלומי מים לרוב אינם מרקיעים שחקים, אבל חשבון החשמל כן. קל להשתמש בדוד החשמלי בחורף ובמזגן בקיץ. גם מוצרים חשמליים נוספים, כגון מדיח כלים, מייבש כביסה ומכונת כביסה צורכים חשמל רב. מומלץ להשתמש כמה שפחות במוצרים אלו ולהתנהל בצורה מאוזנת. מאוורר יכול להחליף מזגן בחלק גדול מהזמן, אפשר לעשות כביסות גדולות – וכו'.

אלו רק מספר דוגמאות – יש עוד רבות. אם תרבו לחסוך איפה שאפשר וכדאי, המצב הכלכלי שלכם ישתפר פלאים.

תגובות אחרונות:
אהבתם? שתפו!
חשבנו שיעניין אותך גם:

נטו כל מה שחם בארץ ובעולם!

נטו חדשות, האתר המוביל לעדכונים וחדשות 24/7, הצטרפו לעשרות ישראלים שבחרו לעקוב אחרינו.

תתעדכנו לפני כולם

© כל הזכויות שמורות לנטו חדשות

גלילה לראש העמוד

בדיקת זכאות להלוואה:

בדיקת זכאות להלוואה לעסק

[34,490 ישראלים נמצאו זכאים להלוואה עד כה]

לקבלת פרטים מלאים על הטיפול מלאו פרטים כאן:

[מעל 27,390 נשים ישראליות התנסו בשיטה עד כה]